bre deli kavat!

Deli Dumrul'u bildin? Hani Dede Korkut Hikayeleri falan filan. Azrail geliyo bu bizimki kafa tutuyo -deli ya- ve Allah'ın gücüne gidiyo derken canını alıcak tam, bizim deli de annem babam verirler benim yerime canlarını diyo ama bakıyo onların canları tatlı, karısına helallik istemeye gidiyo, kiminle evlenirsen evlen de diyo çocuklarım öksüz kalmasın. Kadını da pek tuttum, aferim, ben ölürüm senin yerine diyo ve adam da ikimizin canını al diye yalvarıyo. Affediliyo, hatta 140 yıl ömür biçiliyo karısıyla beraber, onların yerine anne babasının canlarını alıyo. Oh be dinlemişim bugün edebiyatı cidden. Bi de nası ana babaysa artık insan evladı için ölmez mi canım o kadar yıl yaşamışın, cık cık cık, hiç tasvip etmedim oh olsun. İşte o zamanki pek sevgili insanlar demek ki o kelimeyi çok daha farklı kullanırlarmış, ne denli değişmiş dilimiz, onu anladım. İşte bizim deli de sürekli 'Bre deli! Bre deli kavat!' diye sesleniyodu.
Bizim deli. Ahahah.
Şşt deliler napıyosunuz?
10Deliler sizi.
Biz kaç kişiyiz?
Hepimiz deliyiz.
Al dedi git dedi.

Senden benden biraz da ondan nameler...

Yorumlar