bilmem hatırlar mısın?

''Bilmem hatırlar mısın gözlerim ne renkti
Söyle kumralım benim adım neydi?''

Yaşar'ın pek sevimli şarkısını da hatırlattıktan sonra desem ki bilmem hatırlar mısın sevgili blogreader, Kerim Tekin vardı, hani şu çok güzel sesi olan, muhtemelen ''kar beyazdır ölüm''deyişiyle hatırlarsın, 12 yıl önce 23 yaşındayken trafik kazasında hayatını kaybetmiş olan çok iyi bir sanatçıydı. Unutulmaması gereken ve de unutmayacağımızdır zaten. İşte o şarkıyla ölümün benzersiz tanımını yapmıştı.



"Hasret...
Vuruyor gecenin koynunda,
Anılar vuruyor gözyaşlarıma.
Çılgın bulutlar dönüyor başımda
Uykusuz geceler kapımda
Yıkılsa dünya, kıyamet kopsa
Yine de vazgeçmem, ölürüm derdimden.

Karbeyazdır ölüm, ellerinden gülüm
Yine yoksun diye, düşmanım her güne
Dursun dünya, dönmesin sensiz
Yaşatmasın of, Allah'ım sensiz."



Mıcırların son verdiği o kısacık hayatında bütün şarkıları öylesine içten söylemişti ki hiçbiri silinmedi akıllardan. İşte böyle demişti ''Haykırsam Dünyaya''

"Bu haince veda niye?
Çok sevmiştim ölesiye.
Ateşlerinde hicranım, yandım kavruldum.
Hüzünün denizinde, kaybolup gittim yar.
Tuzaktı aşkın bana, kandım kahroldum,
Canımın baharında, yok olup gittim yar.
Bu gidişi aklım almadı;
Yüreğim yine yarım kaldı.
Canımın baharında,
Canımdan oldum yar.
Haykırsam dünyaya
Aşkımı bir solukta...
Sen de mi çekip gittin,
Bunu ben hak etmedim.
Hani?...
Sensiz bir hiçim demiştin ya?"


Son klibi de ''son akşamımda'' dediği ''Akşamlar'' olmuştu...

"Akşamlar, akşamlar, gelmeyin üstüme.
Güneş doğsun artık, vurgunum ölesiye.
Yalan mıydı gönül sözün?
Bu kadar kolay mıydı?
Karşımda duran deli divane yüzün
Karşında duran devasız gönlüm.
Beni benden alan, canıma can katan.
Bu can sana kurban, dayanamam...
Yanıyor yüreğim, sığmıyor bedenim.
Beyhude geceler, soluyor güllerim.
Beni benden alan, canıma can katan
Bu can sana kurban, dayanamam.
Ömür gelip geçiyor, hasret kapımda...
Zamansız sevda değil damarlarımda.
Yaram derin, çaresizim, son akşamımda...
Bahtsızım, devasızım, sormayın bana."

Yorumlar